The Algerian Court of Appeal upheld a 10-year prison sentence for Anis Rahmani, the owner of the private media group An-Nahar, on charges of corruption, according to the official APS news agency.

Anis Rahmani, whose real name is Muhammad Moghadam, was brought to criminal responsibility, in particular, on charges of “malicious and dishonest use of funds of the Al-Atir Press company affiliated with the An-Nahar group”, “violation of the legislation regulating foreign exchange and exchange transactions. “,” the use of influence and state agents for undeserved benefits “and” a false statement “According to the same source.

The court also fined Al-Atheer Press 12 million dinars (about 88 thousand euros) with compensation of 10 million dinars (more than 73 thousand euros) to the state treasury.

Rahmani was sentenced in March 2021 on appeal in another case to three years in prison for illegally recording and broadcasting an October 2018 telephone conversation he had with an intelligence officer.

Also on October 15, 2020, the owner of the Al-Nahar group was sentenced to six months in prison for libel in another case in which he was prosecuted by the director of the Al-Shoruk newspaper, Yassin Fadil.

An-Nahar TV was launched in 2012 but has been accused of targeting opponents of the “regime” of former President Abdelaziz Bouteflika, who was forced to resign in 2019 under pressure from the army and popular movement and died in September 2021 . .

During the presidential election campaign in December 2019, the channel attacked candidate Abdelmajid Tebbun, who became president.